Satui de numarul din ce in ce mai mari de utilizator de ad-block, 90% dintre publisherii suedezi (in jur de 20) intentioneaza sa blocheze simultan, in luna august, utilizatorii deprograme tip adblock (de blocare a reclamelor). IAB Suedia, varful de lance al eforturilor, incearca, de asemenea sa imbunatateasca publicitatea prin standardizarea formatelor, informeaza digiday.com.

IAB a inceput sa se gandeasca la aceasta initiativa in urma cu mai bine de un an, cand circa 20% dintre persoane foloseau programe de adblock, a declarat Charlotte Thur, CEO al IAB Suedia. Acum, procentul acestora a crescut la peste 30%.

"Credeam atunci ca este o problema. Acum trebuie sa facem ceva mai puternic", a declarat Thur.

In timpul testului, persoanele care au instalat programe adblock nu vor putea sa vada continutul publicatiilor care iau parte la campanie daca nu isi dezactiaza aceasta optiune.

Acestora li se va oferi totusi posibilitatea de a plati o suma pentru a accesa continutul - fiecare publisher va stabili propriul pret - sau de a vedea continutul la o calitate inferioara. Spre exemplu, continutul video va rula cu mai putine frame-uri pe secunda iar articolele nu vor putea fi vazute integral.

Spre deosebire de publicatiile din alte tari, cele suedeze nu sunt interesate sa dea in judecata companiile de adblock sau sa plateasca pentru a fi sterse din lista lor.

Dupa test IAB va face publice rezultatele astfel incat alte tari sa poata invata din acest exemplu. Cu toate acestea, diferentele culturale si de dimensiune a pietei fac putin probabil ca experimentul suedez sa poata fi refacut cu usurinta in alte parti. Piata suedeza este mica, iar publisherii se stiu intre ei, ceea ce inseamna ca e mult mai usor sa se organizeze.